Demineralisret vand
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Demineralisret vand
Får min nye osmolator imorgen - og mangler derfor en dunk til vand.
Så jeg tænker at jeg fiser i Silvan og køber 10 liter demineraliseret vand. Så vil jeg bruge de 10 liter til at starte med samt dunken bagefter.
Så kan man hælde demi vand i tanken samt bruge dunken til akvariebrug?
Så jeg tænker at jeg fiser i Silvan og køber 10 liter demineraliseret vand. Så vil jeg bruge de 10 liter til at starte med samt dunken bagefter.
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Demineralisret vand
Bingocaller skrev:Får min nye osmolator imorgen - og mangler derfor en dunk til vand.

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Dollar! Thanks!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
jeg ved ikke hvad dine kalk planer er men jeg vil ikke smide vand med ph 7 i baljen
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Hvad skulle det dog have at sige? Hvad er din pH på dit osmosevand?ole. skrev:jeg ved ikke hvad dine kalk planer er men jeg vil ikke smide vand med ph 7 i baljen

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
jeg bruger ikke osmosevand det er for meget spild til mig
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Ok, men hvorfor modvilje mod DI-vand?ole. skrev:jeg bruger ikke osmosevand det er for meget spild til mig
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
Et godt anlæg kan vil begrænse spildet til ca 20 % og det er vel ikke så galtole. skrev:jeg bruger ikke osmosevand det er for meget spild til mig
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk
430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Henrik
http://www.koralrevet.dk

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
Osmosevand ligger forhåbentlig også på 7 i pH. Det er jo (så godt som) ren H2O, og pH er 7 når mængden H+ ioner er lig mængden af OH- ioner. Demineraliseret vand er bare en anden måde at trække ionerne ud af vandet på end omvendt osmose. Bland det op med salt og du har en pH omkring 8...
Mvh Anette og Kristoffer
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Lige min pointe..Anette skrev:Demineraliseret vand er bare en anden måde at trække ionerne ud af vandet på end omvendt osmose. Bland det op med salt og du har en pH omkring 8...
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- DonZeusAlonso
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2011
Nu ved jeg ikke om jeg bare fik en skod dunk så, men jeg ville også bruge demineraliseret vand til at starte med. Men det havde en KH på over 16
Når man først har haft saltvand i blodet, er det sgu en større afhængighed end heroin
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
1: Det ville være super hvis den lå så højt for jeg tror min kh er lav - så kan jeg tilføre det på den måde - ville det ikke være en ide?DonZeusAlonso skrev:Nu ved jeg ikke om jeg bare fik en skod dunk så, men jeg ville også bruge demineraliseret vand til at starte med. Men det havde en KH på over 16
2: Indeholder demi vand noget nitrat phosfat etc?
3: Kan Man bruge demi vand til at kalibrere sit refraktometer?
- Anette
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Horsens
1: den burde være meget lav, i og med ionerne, incl carbonat, gerne skulle være fjernet.
2: Ikke mere end dig osmosevand, når man demineraliserer køres vandet bl.a. gennem zeolitter, og dette er med til at fjerne ammonium, fosfat, nitrat mm.
3: Ja, det burde være bedre end osmosevand, men er KH meget høj er det en elendig demineraliseringsproces og mineraler er ikke fjernet.
(den store forskel på demineraliseret vand og destilleret vand er at demineraliseret vand stadig indeholder bakterier mm, hvor destilleret vand er sterilt. Osmosevand er lige en tand mere "beskidt" end demineraliseret vand.)
2: Ikke mere end dig osmosevand, når man demineraliserer køres vandet bl.a. gennem zeolitter, og dette er med til at fjerne ammonium, fosfat, nitrat mm.
3: Ja, det burde være bedre end osmosevand, men er KH meget høj er det en elendig demineraliseringsproces og mineraler er ikke fjernet.
(den store forskel på demineraliseret vand og destilleret vand er at demineraliseret vand stadig indeholder bakterier mm, hvor destilleret vand er sterilt. Osmosevand er lige en tand mere "beskidt" end demineraliseret vand.)
Senest rettet af Anette ons 12. okt 2011 07:32, rettet i alt 1 gang.
Mvh Anette og Kristoffer
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
1: Det burde det ikke.
2. Nej, det er meget rent. 99,9% rent H2O
3. Ja!
2. Nej, det er meget rent. 99,9% rent H2O
3. Ja!
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
OK fedt! Mange tak - jeg tager en dunk demi eller destileret vand afhæningt af hvad der er billigst i Silvan
Som jeg forstår det kan begge dele bruges med samme effekt
Som jeg forstår det kan begge dele bruges med samme effekt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hej bin,du skrev ;Så kan man hælde demi vand i tanken samt bruge dunken til akvariebrug
Det kan man godt men hvordan man samler den varme damp uden at forurene det er værre,jeg har købt min referense vædske hos mrutzek den ligger på 35ppt jeg prøver at holde normal rev salinitet omkring de 36ppt.hvis du kun bruger rent vand eller osmose for den sags skyld må du chekke for ca og kh muligtvis også for mg,har du en meget lille fordampning kan du nøjes med at erstatte vandet blandet op med kalkwasser ikke tilsæt det hvis saliniteten er høj,mål for ph samme tidspunkt om dagen da det er normal den skubber sig.
Det kan man godt men hvordan man samler den varme damp uden at forurene det er værre,jeg har købt min referense vædske hos mrutzek den ligger på 35ppt jeg prøver at holde normal rev salinitet omkring de 36ppt.hvis du kun bruger rent vand eller osmose for den sags skyld må du chekke for ca og kh muligtvis også for mg,har du en meget lille fordampning kan du nøjes med at erstatte vandet blandet op med kalkwasser ikke tilsæt det hvis saliniteten er høj,mål for ph samme tidspunkt om dagen da det er normal den skubber sig.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Perfekt ole - tak