VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Video med LED over 225 liters
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Ballerup
Video med LED over 225 liters
Jeg har lavet en lille video, bare en hurtig en af slagsen, for at i kan få en fornemmelse af hvor meget mine LED moduler lyser
[video][/video]
[video][/video]
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Video med LED over 225 liters
Ser godt ud! Hvor mange led moduler over hvor mange liter og alt det der
?

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Der er 2 LED moduler, på ialt 40 watt. Akvariet er 225 liters hjørne. Skal lige siges, at jeg lige inden jeg tændte på kameraet rensede rude, så der er lidt mere "snot" i vandet end normalt.
- pelle64
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3520 Farum
Det ser meget spændende ud. Jeg sidder selv og roder med lid LED, hvor varme bliver kølepladerne oven på? Hvordan montere du de færdige moduler?
VH
Mads Jensen
VH
Mads Jensen
Mads Jensen
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Hej Mads.. du kan læse lidt om dem her: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=35748pelle64 skrev:Det ser meget spændende ud. Jeg sidder selv og roder med lid LED, hvor varme bliver kølepladerne oven på? Hvordan montere du de færdige moduler?
VH
Mads Jensen
De bliver ikke specielt varme.. et skud, er vel ca. 30-40 grader.
- TimW
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4690 Haslev
- Saltvand siden?: 2007
vis du kan sælge det på grundlag af den video så kan du fanme også sælge sand fra sahara. i mine øjne så har du intet der kræver særligt meget lys i den balje så før jeg ser en par måling på dinne vidunderlamper så
men så må du jo bevise det modsatte jo 

-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Du er da ellers rimelig negativt indstillet var?TimW skrev:vis du kan sælge det på grundlag af den video så kan du fanme også sælge sand fra sahara. i mine øjne så har du intet der kræver særligt meget lys i den balje så før jeg ser en par måling på dinne vidunderlamper såmen så må du jo bevise det modsatte jo
Der er ingen der har sagt at jeg skal sælge dem på baggrund af videoen her. Det er bare for at vise hvordan mit lys fungere.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Jeg synes at det er rigtig godt at du gider udvikle på LED fronten....stort skulderklap.
Når det så er sagt vil jeg påstå at du ikke har ret meget lys og kun kan holde de allermindst lyskrævende koraller.
Det flimmer du har fra lyset svarer til det som jeg har fra mine LED lamper (240w)når de er droslet ned til et minimum lige inden moonlight kommer på.
I et vel oplyst akvarium er der flimmer med LED men ikke så kraftigt som hos dig med mindre der er linser på LED´sne så de får spot karakter.
40W uanset hvilken lyskilde vi taler om, vil aldrig være nok til at oplyse et 240 liters akvarium med koraller.
Det bliver spændende at følge udviklingen...Keep up the good work

Når det så er sagt vil jeg påstå at du ikke har ret meget lys og kun kan holde de allermindst lyskrævende koraller.
Det flimmer du har fra lyset svarer til det som jeg har fra mine LED lamper (240w)når de er droslet ned til et minimum lige inden moonlight kommer på.
I et vel oplyst akvarium er der flimmer med LED men ikke så kraftigt som hos dig med mindre der er linser på LED´sne så de får spot karakter.
40W uanset hvilken lyskilde vi taler om, vil aldrig være nok til at oplyse et 240 liters akvarium med koraller.
Det bliver spændende at følge udviklingen...Keep up the good work

Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Tak for klappet... Jeg ved godt at lyset lang fra er nok. Men igen, videoen var KUN lavet for at vise, hvor meget de 40 watt lyser i akvariet. Jeg vil selv skyde på at jeg skal op i omkring 80 watt. Men så er der også besparelse på mange watt alligevel. Jeg har bestilt, og der er flere dele på vej, så jeg kan komme op på 60 watt. Økonomien kræver lige at jeg må vente med at bestille resten hjemleifkrarup skrev:Jeg synes at det er rigtig godt at du gider udvikle på LED fronten....stort skulderklap.
Det bliver spændende at følge udviklingen...Keep up the good work![]()
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4640 Fakse
- Saltvand siden?: 2008
jeg syntes det er godt arbejde
mvh jim
mvh jim
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Tak Jim... Os fra Ballerup må da holde sammenjim skrev:jeg syntes det er godt arbejde
mvh jim

-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
Det ser godt ud med det flimmer og det er nok umuligt at gengive i vedeo hvordan det ser ud live!
Det skal nok blive godt det du udvikler!
Det kunnne være godt hvis du havde nogle lyskrævenden koraller under for at teste over lang tid, Det kan være at nogel ville agere koral sponsor med at fragment...
Det kunnne være godt hvis du havde nogle lyskrævenden koraller under for at teste over lang tid, Det kan være at nogel ville agere koral sponsor med at fragment...
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
ja.. er der nogle der har en lyskrævende fragment, er i velkomne til at donere! 

-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
faktisk en god ide!Anders månsson skrev:Det ser godt ud med det flimmer og det er nok umuligt at gengive i vedeo hvordan det ser ud live!

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Det ville være den sikre død og spild af et godt fragment pt.DanielXavier skrev:ja.. er der nogle der har en lyskrævende fragment, er i velkomne til at donere!

Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.