"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvide svampelignende genstande på biobolde

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 147
Tilmeldt: søn 30. maj 2004 00:03
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Hvide svampelignende genstande på biobolde

Indlæg af thomas_w »

Jeg har lige gennemgået sumpen med den store lup. Jeg har set at der på nogle af mine biobolde er en hvid svampelignende genstand på. Det vedrører primært de biobolde der ligger tæt på vandtilførslen, hvilket kunne indikere at "svampen" kræver et højt iltindhold og ingen lys. Jeg har ret mange levende dyr i blandt bioboldene der ligner artemia eller meget små rejer, man det antager jeg kun er til det gode.

Bør jeg rense de biobolde hvor der er en hvid svampelignende substans på ?

Thomas
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det vil jeg ikke mene du skal! Svampe er også med til at fjerne ting og sager fra vandet. Hvis du tager et indkørt akvarie og kigger under og bag stenene, vil du se svampe i alle akvarier, jeg har nogle i hvid, gul, brun og blå. Havde også en i stærkrød, men den klarede ikke strabadserne.
Kom ind med en koral.
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 147
Tilmeldt: søn 30. maj 2004 00:03
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Det lyder godt. Jeg har også bemærket at der er svampe under stenene i akvariet. Jeg har nogle som i stærke gule, røde og lyserøde farver. Lidt synd at de befinder sig bedst under stenene.

Thomas
Med venlig hilsen

Thomas
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeg har også knaldgule, lyserøde, blå og hvide svampe på mine sten. Nogle ligner små bikuber andre er lange tråde... Det er noget sjovt gevækst men vel også en form for sundhedstegn samt en indifikation af at vores levende sten da er lidt levende... :)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"