"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fodring med plankton

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar

Jeg fodre med :

Købt levende alger/plankton
1
6%
Egen opdrættet levende alger/plankton
0
Ingen stemmer
Tørrede alger/plankton
1
6%
Både levende og tørrede alger/plankton
2
11%
Jeg har prøvet diverse men ingen forskel !!
2
11%
Jeg har aldrig prøvet....
12
67%
 
Afgivne stemmer: 18

Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Fodring med plankton

Indlæg af Brian »

Lad os lige se hvor mange der er fodre med alger/plankton af den ene eller anden slags.... Du må desuden gerne fortælle mere om hvordan, hvilket og hvorfor - samt dine resultater ??
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Jeg bruger både levende, tørrede alger og plankton (og fryse). Grunden til dette er jeg stræber efter at give fisk, bløddyr og koraller de mest varierede og spændende mad jeg kan give dem.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeg har selv forsøgt det der Julian Sprung tørret noget. Jeg syntes at ideen er god nok men på det ½ år jeg gjorde det var der ikke noget synligt resultat. Har mange gange overvejet at dyrke mit eget plankton - men mon det er besværet værd ?

Martin - Har du fortsat dine ret delikate bløddyr i live i baljen, jeg tænker på din goble og din søfjer ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Goblen forsvandt mens jeg var en uge på ferie.. men søfjeren er der stadig, dog har den fundet et godt sted bag ved stenene... typisk!

Jeg har haft phytoplankton kultur.. holdt den i live 4-5 måneder i en sodavands flaske, men så crashede den til sidst. Tror der kom for mange zooplankton i, da det blev tyndere efterhånden
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 147
Tilmeldt: søn 30. maj 2004 00:03
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Jeg tror det er en god ide med plankton til akvariet. Planktonen danner selv deres egen næring via fotosyntesen, og er heraf grundstammen for mange naturlige fødekæder. Planktonen er rig på omega3 og andre fedtsyrer samt næring, som er essentielle for væksten og udviklingen af mange fisk. Der er cirka 7000 forskellige former for microalger, hvoraf de fleste ikke er egnet til hjemmekulturer. De mest egnede er Nannochloropsis oculata, Chaetoceros gracilis, Isochyrsis galbana, og Tetraselmis sp.

Jeg er selv igang med at lille projekt, men mangler lige at tage mig sammen og få det op at køre :wink:

Thomas
Med venlig hilsen

Thomas
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"