VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

dyrebutik

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 4500 Nykøbing Sjælland
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: vest-sj

dyrebutik

Indlæg af martinl »

jeg har gået lidt med tanken om man sku prøve at åbne en dyre butik eller om det er noget skidt.
hvor der ville være små dyr sammen med udstyr foder og hvad der sådan høre til.
akv-fisk både salt og ferskvands-fisk plater koraller

men så er det jo det om det ville være noget der ku køre så tænkt der måske var nogen der hade en mening om dette
sted jeg hade tænkt mig det sku være henne af post-nr 4550 asnæs vis i ved hvor det er henne af,
for der er ikke rigtig nogen andre butikker i nærheden andet holbæk men der her de ikke saltvand og det burt trække lidt vis man spør mig :y
men der er osse et godt styk til holbæk og langt for nogen som ville være noget tætter på asnæs.
men kom med din mening :wink:
Fif
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Malmø

Re: dyrebutik

Indlæg af Fif »

Jeg er bange for at der ikke rigtig er penge i det med mindre det er noget du vil bruge din hoppy på og finder et sted med hammer billig husleje.

Men du skal da ha alt held og lykke med på vejen :)
Mvh fif

Billede

Mit gamle akv. som nu ejes af Helena
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=21071
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

man skal aldrig sige det ville være et dårligt sted med placering osv, men jeg vil råde dig til at undersøge hvor mange penge du vil/kan skaffe hvor meget tid du kan bruge, priser for leje af lokaler beregn anslået strøm forbrug,annoncering,advokat,revisor der er mange ting der spiller ind

start evt med weekend åbent og driv det som hobby i starten

meld dig ind her for de spørgsmål som har med det forretningsmæssige at gøre www.amino.dk

rene
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

wondersurfer skrev:man skal aldrig sige det ville være et dårligt sted med placering osv, men jeg vil råde dig til at undersøge hvor mange penge du vil/kan skaffe hvor meget tid du kan bruge, priser for leje af lokaler beregn anslået strøm forbrug,annoncering,advokat,revisor der er mange ting der spiller ind

meld dig ind her for de spørgsmål som har med det forretningsmæssige at gøre http://www.amino.dk

rene
Jeg melder mig på dette indlæg!

Jo bedre det så måske kommer til at køre, jo mere kan du have åbent, for - måske og forhåbentligt til sidst at drive det som fuldtids erhverv..

Man får kun et konkret og brugbart svar, hvis man tør gå i krig med det.. Det er knald eller fald :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

Han$en skrev:
wondersurfer skrev:man skal aldrig sige det ville være et dårligt sted med placering osv, men jeg vil råde dig til at undersøge hvor mange penge du vil/kan skaffe hvor meget tid du kan bruge, priser for leje af lokaler beregn anslået strøm forbrug,annoncering,advokat,revisor der er mange ting der spiller ind

meld dig ind her for de spørgsmål som har med det forretningsmæssige at gøre http://www.amino.dk

rene
Jeg melder mig på dette indlæg!

Jo bedre det så måske kommer til at køre, jo mere kan du have åbent, for - måske og forhåbentligt til sidst at drive det som fuldtids erhverv..

Man får kun et konkret og brugbart svar, hvis man tør gå i krig med det.. Det er knald eller fald :)
det med parpir abj kan jeg lave det meste selv det har jeg haft prøvet før. kørt selv en gang mit eget som havemand men det var sku for mange der lavet det sort så folk ku ikke forstå man ikke ku slå ders plæne for en 50er så det er droppet.
og næsten for lidt kun at drive det som week job for det ska jo ikke gi under skyd for det skal jo osse ku gi til leje af lokale det tror jeg ikke man kan hent ind på week.
men håber at høre fleres mening med sted og om de kender nogen der er startet op og hvordan de fik gang i det :wink:

har elles en del plas her hjemme men det ligger ikke så godt så ska man lave internet butit men det er der jo mange af :(
Fif
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Geografisk sted: Malmø

Indlæg af Fif »

Lav det hjemme til at starte med du har pladsen så jeg :) start med i weekenden og se om det er noget du vil ligge så meget arbejd i. Du kan altid udvide sener. Folk køre gerne en god tur for at få noget godt. Inkl. mig selv.

Jeg har tænkt på det også men bare som weekend. Må ærlig sige at konkurencen er ret stor til så få kunder lige pt.
Mvh fif

Billede

Mit gamle akv. som nu ejes af Helena
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=21071
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Olsen »

Det projekt vil jeg da gerne bakke moralsk op om! :) Men hvis du skal starte dit eget, så skal du brænde for det 100 %. Ikke at du ikke gør det, men når alt kommer til alt, så skal man være indstillet på at det koster blod, sved og tåre at starte sin egen virksomhed - uansert om det er håndværkeren eller butiksejeren.

Der er vist ikke mange saltvandsbutikker i nærheden af Asnæs - hvis der overhovedet er nogen andet i København og Sydsjælland, så på den måde er det vel fint nok. Om jeg skal bruge 1 time på at køre til Kbh, eller 1½ på at køre hen til dig gør mig ikke det store. Hvis jeg får god service og prisen er konkurrencedygtig, så er jeg en glad kunde :GO
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

men hvis du brænder for det så det bare at sprænge på hesten hvis banken osse er med dig i disse tider
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

men ligger ikke godt her hjemme skal være et sted hvor folk køre forbi og får lyst til at hold ind vil jeg tror.
der er ikke nogen der har saltvandfisk her oppe. ja måske lige om banken er med på den har vist ikke alle de penge i lommen for der skal sku noget udstyr til. men er det ikke ved at gå op af igen? og vis man har en hobby er det vel ikke det man tænker så meget på for jeg selv køber da stadig ind hjem til. tjek mit nye kar :wink:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=21730

elles sku man måske start med en hjemme side og sælg noget udstyr også bag efter start en butik i samme navn lige så den måske bliver lidt kendt inden
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

jeg tror ikke krisen er på vej væk nok mere tvært imod, det nok først nu vi ser den rigtig....

men ja start med online salg
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

En online butik skal have et MEGET bredt og stort udvalg for at slå igennem.
Og varene skal være på hylden.
For selvom prisen på varen er rigtigt god, så forsvinder fordelen ved at handle der, når posten lægger 60-80 kroner oven i.
For selvom man bor langt var en fysisk butik, så skal man ikke købe ind i ret mange online butikker før end det er dyrere end transporten til den fysiske butik
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Uanset hvilke gode intensioner man har så koster det nogle penge at starte en forretning, mange penge faktisk, varelager og lokaler, er rigtig dyrt, og i disse tider er der ingen banker der låner penge ud uden sikkerhed, det der kan få folk til at køre er bla. Fisk og Koraller kan du skaffe disse? Du skal kunne sælge det vigtiste udstyr, dvs. salt, pumper, lys, det bliver meget dyrt. Og ikke mindst tiden, har du den? Du kan ikke leve af det det første lange stykke tid, så det må blive en beskæftigelse ved siden af det du i forvejen laver, vil du det? Jeg taler af erfaring, jeg er selvstændig og kunne ikke tænke mig andet, jeg elsker mit arbejde, men det er ikke for tøsedrenge, du har aldrig, og jeg mener aldrig fri, selvom jeg sidder her, er butikken åben, der kan ske noget om 2 minutter der gør at jeg er kørt, i visse perioder arbejder jeg næsten i døgndrift, i juletiden kan det slet ikke lade sig gøre uden opbakning fra vennner og familie, nogen til at hente barn, fodre fisk, lufte hunden, købe ind og gøre rent, fordelen er i stille perioder, så er det 5-6 timer om dagen, jeg bestemmer selv om jeg kommer 5 min for sent, jeg er ikke underlagt en chef der fortæller mig hvad jeg skal og ikke skal, så har du lidt at overveje for og imod med, hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med de andre der er startet de sidste par år, de kan sikkert hjælpe dig.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Carsten skrev:En online butik skal have et MEGET bredt og stort udvalg for at slå igennem.
Og varene skal være på hylden.
For selvom prisen på varen er rigtigt god, så forsvinder fordelen ved at handle der, når posten lægger 60-80 kroner oven i.
For selvom man bor langt var en fysisk butik, så skal man ikke købe ind i ret mange online butikker før end det er dyrere end transporten til den fysiske butik
Enig med Carsten, ville hellere selv købe i en butik hvor varene står på hylden, oplever alt for tit at online butikkerne ikke har de varer de annoncerer med, selv om at ifølge hjemmeside er på lager, stoler ikke på deres "grønne lamper".
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Hejsa

Vi forbrugere kan til enhver tid altid godt bruge en extra forhandler, og af samme årsag er jeg sikker på at de fleste herinde vil sige at du skal springe ud i det. Naturligvis er der det med pengene, i denne tid lader det til at bankerne ikke lige vil låne penge ud, end ikke til dem som kommer med "ideén" som ingen har haft før. Men hvis nu dette går iorden så er freden jo ikke blivet bevaret, kan en butik som denne kunne drives i et område som Asnæs det tvivler jeg på, men som mange da også siger så finder man ikke ud af det medmindre man prøver, men jeg ville nok lige få undersøgt markedet evt. i form af en markedsundersøgelse på oplandet omkring Asnæs, for jeg tror ikke du skal regne med at folk generelt vil køre langt for at handle deres saltvandsvare og slet ikke når du skal konkurrere med internet-butikker mm. Udover dette så er der store udgifter i opstarten som andre også er inde på, men den største udgift vil nok altid være selve etableringen af butikken iform af varelager og meget andet, og dette er trods alt inden der overhovedet er kommet penge i kasseapperatet....
En ting som jeg ganske enkelt ikke tror på, er at du vil kunne drive denne butik udelukkende med saltvand, med den hårde konkurrence der efterhånden er inden for saltvand i form af nethandel samt de efterhånden mange butikker der er kommet de senere år, så bliver du nød til at have andre vare inden for området dyrehandel.

En helt anden ting er så om man har den fornødne viden inden for dyrehandel, og her tænker jeg ikke kun på saltvand men også de andre områder som hunde/katte/hamster/fugle/krybdyr mm. Men jeg går udfra du kender til denne branche siden du har tankerne på at lave en butik inden for området dyrehandel.

Men uanset hvad, så skal der herfra lyder et stor held og lykke hvis du springer ud i det.... :h
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

hade osse regnet med at sku ha andre små dyr og udstyr/foder til dem. og det kender jeg en hel del til men er nok ikke helt den største hej til saltvand i nu men det kommer vel det med at huske navne på det hele ville jeg tro.

ku være jeg sku prøve at find ud af hvordan jeg får lavet sådan en undersøgelsel eller ved du hvordan?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Nu kommer viden om tingene ikke ved at kunne en hel masse navne.
I en hobby hvor der er så mange variabler som i vores, er erfarning og meget erfaring vejen frem.
Hvis en kunde kommer og stiller et spørgmål, som ikke bare lige lader sig forklare, ved at hælde et eller andet i vandet. Er det væsenligt at have en lang historik inden for området.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

martinlund skrev:hade osse regnet med at sku ha andre små dyr og udstyr/foder til dem. og det kender jeg en hel del til men er nok ikke helt den største hej til saltvand i nu men det kommer vel det med at huske navne på det hele ville jeg tro.

ku være jeg sku prøve at find ud af hvordan jeg får lavet sådan en undersøgelsel eller ved du hvordan?
Nu er det efterhånden mange år siden jeg selv har lavet noget i den stil. Men prøv at kigge her ellers er der rigtig meget at finde via google: http://brian.brandt-madsen.com/markedsu ... an-227.htm
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

jeg tror ikke der vil blive solgt meget saltvandsudstyr i det område.

Du skulle basere det på salg af andre dyreprodukter til familien danmark.

Jeg tror nærmere vi i den kommende tid vil se en nedgang af forhandlere af saltvand i danmark. :crybaby:
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

ku godt tænke mig nogen grunde til der ikke sku blive solgt meget udstyr der?
for godt nok med en masse indlæg men ku godt tænke mig grunden til hvorfor man tror der ikke ville være salg i det der for det er gunden til tingene jeg søger :wink:

for vis man sage det var en tøj butik ku jeg måske forstå det for dem er der jo mange af så ville market ikke være lige så stort.
men dyrebutik der sku man vist ikke være bange for at naboen render med kunderne for der er ikke lige nogen andre op af. man kan tage helt fra oden og oppe fra rørvig til asnæs der er ikke nogen på ders vej også kan man gå ned af der skal man helt til kalundborg for at ramme en dyre butik. og mod byen er der kun i holbæk. så ville mene der er et stort omrode at træk fra
Brugeravatar
seier
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Geografisk sted: vordingborg

Indlæg af seier »

grunden til at jeg ikke tror at der vil blive solgt meget saltudstyr er at der ikke er mange saltvandsfolk i området ganske enkelt, og derfor skulle du leve af andre dyreartikler og se saltet som en hobbyting. man kan vist ikke leve af de få nye der kommer til i ny og næ.

Derudover koster det kassen hvis du skal starte op med ordentligt udstyr til at sælge fisk og koraller så hvis det skal være en forretning som giver smør på brødet skal der jo også sælges en hel del.

folk gider ikke køre ret langt for at se på udstyr det kan man gøre på nettet så hvis der skal være saltentusiaster i butikken skal der være noget levende at kigge på.
martinl
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17

Indlæg af martinl »

vil bare tro folk der går op i salt vand er lige delt over hele landet men ved ikke men var osse min plan jeg ville ha alt muligt andet som jeg skriver af små dyr gnaver fulg udstyr til dem foder og til hund da det jo næsten er noget alle har. også lidt til noget krybdyr da der jo nok ikke er så mange der holder dem
Senest rettet af martinl lør 3. jan 2009 16:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Lord Mike »

martinlund skrev:vil bare tro folk der går op i salt vand er lige delt over hele landet men ved ikke men var osse min plan jeg ville ha alt muligt andet som jeg skriver af smi dyr gnaver fulg udstyr til dem foder og til hund da det jo næsten er noget andet har. også lidt til noget krybdyr da der jo nok ikke er så mange der holder dem
Jeg vil helt klart mene at der er flere kunder til krybdyr, end der på nuværende tidspunkt er til saltvand.....Men igen her er meget af salget baseret på privatkøb.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"