Uanset hvilke gode intensioner man har så koster det nogle penge at starte en forretning, mange penge faktisk, varelager og lokaler, er rigtig dyrt, og i disse tider er der ingen banker der låner penge ud uden sikkerhed, det der kan få folk til at køre er bla.
Fisk og
Koraller kan du skaffe disse? Du skal kunne sælge det vigtiste udstyr, dvs. salt, pumper,
lys, det bliver meget dyrt. Og ikke mindst tiden, har du den? Du kan ikke leve af det det første lange stykke tid, så det må blive en beskæftigelse ved siden af det du i forvejen laver, vil du det? Jeg taler af erfaring, jeg er selvstændig og kunne ikke tænke mig andet, jeg elsker mit arbejde, men det er ikke for tøsedrenge, du har aldrig, og jeg mener aldrig fri, selvom jeg sidder her, er butikken åben, der kan ske noget om 2 minutter der gør at jeg er kørt, i visse perioder arbejder jeg næsten i døgndrift, i juletiden kan det slet ikke lade sig gøre uden opbakning fra vennner og familie, nogen til at hente barn, fodre
fisk, lufte hunden, købe ind og gøre rent, fordelen er i stille perioder, så er det 5-6 timer om dagen, jeg bestemmer selv om jeg kommer 5 min for sent, jeg er ikke underlagt en chef der fortæller mig hvad jeg skal og ikke skal, så har du lidt at overveje for og imod med, hvis jeg var dig, ville jeg tage en snak med de andre der er startet de sidste par år, de kan sikkert hjælpe dig.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.