Akvarie på special mål.
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Århus
Akvarie på special mål.
Nu har vi fundet ud af hvilke mål vores nye akvarie skal være. Så ville jeg høre jeres erfaringer med at få lavet sådanne akvarier, hvem kan i anbefale og hvem fraråder i?
Målene er 180x130x70, med panorama og w.glas.
Målene er 180x130x70, med panorama og w.glas.
Mvh Michael
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: Akvarie på special mål.
Prøv http://www.tropeakvarier.dk det er jo lige ved siden af dig. De som har fået lavet akvarier hos ham er meget tilfredse. Ellers kan så godt som alle forhandlere få lavet et til dig. Men de bliver så ikke lavet i DK for de flestes vedkommende. Min erfaring siger mig, at det er en god sikkerhed at det laves i DK, så slipper man for misforståelse osv. når der står en forhandler som mellemled.
Det bliver da ellers noget af en akvarie du skal have dig, skal nok blive spændende at følge
Det bliver da ellers noget af en akvarie du skal have dig, skal nok blive spændende at følge

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Det skal bygges på stedet/i hjemmet, ellers vil det blive et h...... At få ind:-)
Var nede og snakke med ham fredag. Men ville stadig gerne høre andre erfaringer.
Var nede og snakke med ham fredag. Men ville stadig gerne høre andre erfaringer.
Senest rettet af MiksBiks lør 30. aug 2008 18:38, rettet i alt 1 gang.
Mvh Michael
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Well det kan jo ikke skade at spørge ham... Ellers kan han sikkert henvise til en. Jeg tror ikke det er voldsomt mange som gør det i DK.
Bor du i lejlighed? Ellers burde det vel være muligt for nok mænd at bære ind på højkant?
Bor du i lejlighed? Ellers burde det vel være muligt for nok mænd at bære ind på højkant?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Jeg bor i lejlighed, og jeg skal rundt om et par hjørner for at få det ind. Og jeg ville være evig ærgelig hvis der skete noget med det på vej ind:-) men kan det betale sig at lave det ude og få det leveret kan det sagtens være en mulighed.
Mvh Michael
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
Det nemmeste er nok at få det lavet på stedet.
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8000 Århus C
Godt at høre at du snart er igang igen
Kan du ikke fjerne en rude eller noget, ved havedøren ???

Kan du ikke fjerne en rude eller noget, ved havedøren ???
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: middelfart
har lige fået et nyt akvarie lavet af trope som jeg var oppe og hente i går og kan kun sige positivt om det super flot lavet og til en fornuftig pris
Mvh Thue
Mvh Thue
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 1999
MiksBiks skrev:Det skal bygges på stedet/i hjemmet, ellers vil det blive et h...... At få ind:-)

Vi var 4 personer som bar inn mitt eget kar i 12mm glass,gjennom vinduer,og mere.og det var ikke akkurat noe godt for folk med dårlige rygger...
Og så har en jo "hjertet"i halsen,hele tiden,i tilfelle det skal gå gale,he-he..
Min stamp var på L-200/D-85/H-65 cm,og var ikke noe "lettvekter"dette karet heller..
God dybde i kar er UNDERVURDERT

Senest rettet af Knut-Arne Berg søn 31. aug 2008 00:11, rettet i alt 1 gang.
- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: esbjerg
der var sku da en for noget tid siden som fik et stort stort stort akvarie op i en taglejlighed i kbh med an kran gennem et vindue.
det er kun fantasien der sætter grænser der...
Pisse fede mål på en ny balje ... Husk kamerater når det skal op ellers har jeg et hvis du giver øl ... he he ...
Steen
Steen
slettet pga. fejl.
Senest rettet af spdiving lør 30. aug 2008 23:25, rettet i alt 1 gang.
Lorte side den opdaterer for langtsomt og man skal klikke på udfør 2 gange éfter man har skrevet et indlæg
Steen

Steen
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ja, det var fra klovnfisken, og det kan iøvrigt ses i klovn "hjemme" hos Casper Christensen.foxtrot skrev:der var sku da en for noget tid siden som fik et stort stort stort akvarie op i en taglejlighed i kbh med an kran gennem et vindue.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Damn er det det værd at få den 10 cm. højere end standard mål. koster det ikke en halv bundegård, når man overskrider 60 cm. i højden ??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nogle intersante mål, men er du sikker på at du kan komme til alle vegne i akvariet??
Mit akvarie er 70 højt og 80 cm dybt. Hvis jeg ikke kunne komme til det fra bagsiden ville jeg virkeligt have problemer.
Mit akvarie er 70 højt og 80 cm dybt. Hvis jeg ikke kunne komme til det fra bagsiden ville jeg virkeligt have problemer.
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Nizzel:
jeg kan godt fjerne døren i udestuen men det bliver stadig noget kringlet at få det ind der. Og jeg vil som sagt være skrækslagende for stød og ridser.
Thue:
Jeg var nede ved ham(trope) i fredags, så det var nok dit akvarie jeg så der nede. Rigtig fed størrelse, og rigtig flot lavet. hvis det altså var dit det store:-) husk pics.
Ronny:
Jo det koster mere at få det 70høj, fordi man skal op i 12mm glas, og det er næsten dobbelt up i pris. men får prisen imorgen og som udgangs punkt så skal det være 70.
Carsten:
Har tænkt på det:-)
Det bliver indbygget, så jeg får teknik rum bagved, så jeg kan komme til akvariet ved 3sider, også sætter jeg nogle kroge i loften(beton) som jeg kan hænge i på en eller anden måde med nogle håndtag:-)
Det bliver ikk det letteste, men det bliver det værd.
jeg kan godt fjerne døren i udestuen men det bliver stadig noget kringlet at få det ind der. Og jeg vil som sagt være skrækslagende for stød og ridser.
Thue:
Jeg var nede ved ham(trope) i fredags, så det var nok dit akvarie jeg så der nede. Rigtig fed størrelse, og rigtig flot lavet. hvis det altså var dit det store:-) husk pics.
Ronny:
Jo det koster mere at få det 70høj, fordi man skal op i 12mm glas, og det er næsten dobbelt up i pris. men får prisen imorgen og som udgangs punkt så skal det være 70.
Carsten:
Har tænkt på det:-)
Det bliver indbygget, så jeg får teknik rum bagved, så jeg kan komme til akvariet ved 3sider, også sætter jeg nogle kroge i loften(beton) som jeg kan hænge i på en eller anden måde med nogle håndtag:-)
Det bliver ikk det letteste, men det bliver det værd.
Mvh Michael
Med de kroge du sætter i loftet kan du hænge en gynge op du kan side i, når du skal plasere koraller. De fås i Istergade i Kbh der er flere butikker der har dem.
Steen

Steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
spdiving skrev:Med de kroge du sætter i loftet kan du hænge en gynge op du kan side i, når du skal plasere koraller. De fås i Istergade i Kbh der er flere butikker der har dem.![]()
![]()
![]()
![]()
Steen
Er det ikke lidt svært at placere korallerne, når man hænger med rø... i vandskorpen??

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Nå, Carsten; du kender modellen ?Carsten skrev: Er det ikke lidt svært at placere korallerne, når man hænger med rø... i vandskorpen??
Jeg tror nu godt man, med konens eller venindens hjælp, kan få maven vendt nedad i sådan en gyngeting

Uha - jeg fik pludselig et billede på nethinden af dén situation... ikke rart...
/Kim
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Lol. Idé'erne vælter ind:-) må kikke forbi gaden næste gang jeg komme til kbh:-)
Kunne da ellers være cool nok at ligge i en gynge med maske og snorkel og rode i akvariet. En skinde i loftet så jeg kan køre frem og tilbage... Må arb på idé'en.
Kunne da ellers være cool nok at ligge i en gynge med maske og snorkel og rode i akvariet. En skinde i loftet så jeg kan køre frem og tilbage... Må arb på idé'en.
Mvh Michael