"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

VARM Deltec pumpe

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
soeren_damgaard
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 163
Tilmeldt: ons 2. jun 2004 09:35
19
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Stoholm

VARM Deltec pumpe

Indlæg af soeren_damgaard »

Har fundet en del indlæg om dette problem på nortdicreef, men er der nogen der har fundet en løsning på problemet ?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Brugeravatar
capo
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 52
Tilmeldt: tirs 8. jun 2004 22:20
19
Postnummer: Ikke angivet

Indlæg af capo »

Problemet med Deltec er deres kølemiddel som ikke kan køle pumpen mere. Jo længere tid du anvender den jo varmere bliver den. Eneste mulighed er reperation af pumpen som sender den til deltec
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Min kører sit eget show, dvs den kan være ekstrem varm for en tid for blot at blive mindre varm for en tid...... det skifter og ingen kan svare på hvorfor ??
Jeg har hørt flere teori, som bla andet capo skriver og også at man skal have nok modstand på tryksiden. Dvs at man bør have en hane der ikke er helt åben så der er lidt modtryk for pumpen - men lige lidt har det hjulpet her !
Forstår det bare ikke da jeg på ingen måde syntes af en normal grundfoss pumpe der bruges i forbindelse med vvs installationer bliver SÅ varme(en deltec er jo blot en malet grundfoss pumpe med deres pumpehus på)...
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"