"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

århus

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Gedemeister
Reactions:

århus

Indlæg af Gedemeister »

hej

jeg overvejer at tage en tur til århus egnen og handle hos skonning denne gang, har aldrig været der før , hvordan er åbningstiderne? helbredet på dyrene? betjeningen? udvalget til dagligt?

mvh
gedemeister


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Med bopæl i Horsens er Århus naturligvis mit foretrukne handels marked.
Jeg har derfor selv besøgt både Skonning og John som også ligger i Århus flere gange. Mit indtryk for begge forhandlere kan samles således :

Priser - Generelt meget billige med fisk og koraller. Fisk har jeg fundet billigst hos John men skal der handles koraller er det som regel hos Skonning at udvalget findes. Udstyr samt andet til drift er John yderst konkurrence dygtig med...meget endda. Skonnings priser tror jeg ligger som de gør ved Akvarieudstyr(ikke at dette er dyrt) - er dog ikke 100% sikker.

Helbred - Intet at pege finger af hos nogle af dem de gange jeg har været der. Har ligeledes heller ikke til dato kommet hjem med syge/skadet fisk eller koraller.

Betjening - Mangler aldrig, og helt i top...har da vist også brugt dem begge et par gange pr. telefon på underlige tidspunkter af døgnet med spørgsmål uden problemer :D

Udvalg - Hvis det er fisk og koraller der skal handles syntes jeg det er bedst at komme samme dag som de får sendinger hjem - det går stærkt med salget og ønsker man noget af det lidt mere interessante skal man være på pletten når det sker. Ang udstyr har jeg aldrig fundet mangler når jeg skulle bruge salt, reservedele, testsæt osv osv.

Det er min mening - er sikker på at der er andre som kan kommentere yderlige :D


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

okay så tør jeg godt køre de 110 kilometer derop 8)

hvordan med åbningstiderne?

gedemeister


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Mit bedste forslag ville nok være at ringe til ham(eller dem hvis du vil besøge begge to - Skonning/John) og aftale lidt på forhånd. Så kan du også lige høre om de har noget gående i akvarierne :) Med de tidspunkter jeg har besøgt dem på gennem tiden kan jeg vist kun sige at hvis man ringer først så kan du næsten besøge dem når du vil.

John - http://www.nanoreef.dk/johns.htm
Skonning - http://www.skonning.dk/


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Gedemeister
Reactions:

Indlæg af Gedemeister »

kewl, tak for hjælpen brian! :D


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"