"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Dykning ved Alanya Tyrkiet

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Dykning ved Alanya Tyrkiet

Indlæg af Brian »

Hejsa

Jeg skal om under 14 dage til Alanya i Tyrkiet og har været ved at se på dyknings mulighederne. Har fundet masser af sider omkring dykning i grotter, skips vrag samt deep dives...
Men er der nogle der ved om der forefindes noget under hav overfladen der kan klares med snorkel og som minder bare lidt om koralrev ???
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Casper
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 294
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 21:08
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikssund

Indlæg af Casper »

Nej desvære...
Der er ingen ting som minder som koralrev i middelhavet. Har selv dykket der. Der er lidt fisk at se på min ellers er det sgu ikke noget at råbe hura for.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det er vist også det jeg har kunne finde frem til på nettet. Der skulle dog være en dælens masse vrag at dykke på hvis man er til den slags - det er jeg ikke :D

Nå men så må jeg nøjes med at fede den på stranden og i baren....hehe...træls var !
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Ikke fordi, at jeg har dyket i middelhavet. Men hvis man generelt er lidt interesseret i det maritime liv, er Middelhavet ikke så værst endda. Her findes farverige hornkoraller, Thalasoma-gylter, Anthias'er, muræner, rokker og meget andet. Men jeg tror, at det varierer meget fra sted til sted.

Jeg ville i hvert fald give det en chance.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Og jo længere mod øst i middelhavet du kommer, jo mere liv bliver der. Saltholdigheden er højere, det samme er temperaturen. Der er så vidt jeg husker også indvandret et par fiske arter fra Røde havet, via Suezkanalen. Hvor stor udbredelse de har fået har jeg ingen ide om, ej heller hvilke arter det drejer sig om.
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 147
Tilmeldt: søn 30. maj 2004 00:03
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Jeg har prøvet at snorkle i Tyrkiet. Jeg kan ikke erindre at have set koraller men til gengæld en masse fisk ! Det skal nævnes, at jeg ikke havde saltvandsakvaire på dette tidspunkt og at det er ved at være nogle år siden, så artsbestemmelsen udebliver !!

Go´tur når den tid kommer.

Thomas
Med venlig hilsen

Thomas
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Okay - er det mon noget der kan klares med snorkel dyk. Jeg har aldrig fået taget det dykker-certificat...

Har kun dykket på Bali før(især nordkysten er ekstrem flot) og der var det rigeligt fint med snorkel - der hvor jeg var. Har en masse billeder der fra men de er desværre allesammen meget grønne i det...billige møg engangs undervands kamera :)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg var på Fiji for en del år siden, og købte også et undervandskamera, af engangs typen. Billederne blev noget blå i det, men da jeg så skulle have lavet dem om til dias, filtereret fotografen en stor del af det blå skær væk, så billederne bare blev flotte, i farverne. Mon ikke du kan få en fotograf til at gøre det samme for dig?? Det er selvfølgeligt en del dyrere end blot at få dem fremkaldt, men jeg synes det var pengene værd.
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

Jeg læste engang, at man havde stødt på dragefisk af arten pterois volitans helt oppe imod Cypern.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Så er jeg hjemme igen og må sige at jeg ikke fandt det helt vilde at dykke efter. Ikke at jeg har ledt helt vildt efter det men Alanya og omegn har ikke det store. Det eneste vi så var en del "kedelige" fisk - sølv/sorte og ikke ligefrem den slags man ser på et rev....
Så var nordkysten på Bali nu en del skønnere da jeg var der :D ;D
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"