"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Er det her ikke kalkalger ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Dantheman
Reactions:

Er det her ikke kalkalger ?

Indlæg af Dantheman »

Hej, opdagede lige her til morgen, at nogle af de alger jeg havde fået, var blevet rød/lilla, og synes selv det ligner kalkalger, men hva siger i ?
Vedhæftede filer
1.JPG
1.JPG (79.58 KiB) Vist 1318 gange
2.JPG
2.JPG (74.07 KiB) Vist 1318 gange
3.JPG
3.JPG (74.18 KiB) Vist 1318 gange
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Da de er at finde på sandet vil jeg sige nej, og tror nærmere det er slimalger(cyano bakterier). Slimalger er ikke en rar ting men det er der ingen alger der er.... Dit akvarie er så nyt at det er lige meget vil jeg sige, du får masser af forskellige alger her i starten og de næste par uger.....

Endnu et tegn på at dit akvarie ikke er modent til noget !

Kalkalger ser man som regel også først efter nogle måneder da de kræver de helt rette forhold. Oftest dør/bleger de kalkalger der er på stenene når vi får dem.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Indlæg af Lord Mike »

Prøv at kigge på CarstenH´s hjemmeside http://www.koralsiden.dk så skal du se kalkalger i stor stil.
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 977
Tilmeldt: tirs 20. jul 2004 10:28
19
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nyberg »

På det øverste billede kan det gost se ud som om, der er begyndende kalkalger på vej. De kan godt starte ud som et meget tyndt lag, der er distribueret over en større overflade på en sten. Det gør, at stenen blot ser ud som om, at den skifter farve.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

100% sikkert at de første billeder ikke var kalkalger da de forsvandt når man aede dem med en finger.
Men i denne uge er der så småt kommet noget der seriøst ligner kalkalger, men det kan jo næsten ikk passe når mit akvarie ikke er ældre.

de 2 første billeder er det der ligner kalkalger, men detsidste billede er af en gul svamp, er der nogen der ved hvad det er for en, og hvordan den kommer til at se ud efter lang tid, for det en ret fed farve 8)
Vedhæftede filer
PICT2790.JPG
PICT2790.JPG (77.34 KiB) Vist 1239 gange
PICT2797.JPG
PICT2797.JPG (78.94 KiB) Vist 1239 gange
PICT2795.JPG
PICT2795.JPG (78.78 KiB) Vist 1239 gange
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Mit akvarie var heller ikke særlig gammelt da, der kom kalkalger og nu, efter to måneder, er der også kommet rigitg mange.

Men jeg har også undret mig meget over, hvorfor de kom så hurtigt, for jeg har ikke puttet hverken kalk eller andre stoffer i vandet, og jeg har ellers hørt at der skulle være et helt bestemt forhold af nogle forskellige stoffer i vandet før de dukkede op.
Dantheman
Reactions:

Indlæg af Dantheman »

det har jeg også hørt, men jeg købte indkørte og afgassede sten, og ham nede fra etheg sagde der nok kun ville gå en uge før det var klar til de første koraller. Men her efter 2 uger er der allerede kalkalger, sygt.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"