"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvor mange lysstofsrør er der plads til i et 250L armatur

Forum for generel snak omkring saltvand.
Låst
Dantheman
Reactions:

Hvor mange lysstofsrør er der plads til i et 250L armatur

Indlæg af Dantheman »

Hey hey.
Snakkede med min ferskvand forhandler idag, han sagde man nok kun kunne klemme 3 T5 rør ind under et akvastabil armatur til 250 L. Men helt seriøst. Kan der ikke godt være mere? I de 2 låger der er, der kan jo være et rør i hver låge, og i midten, kan der nå at være 4 eller kun 3 der ? Men til 250 L hvor jeg gerne vil have blød og læder, og en smule sten koraller, kan det gå med kun 3 T5, og 2 T5 blue, ellers vil lyset stadig blive godt og korallerne trives med 4 T5 og 1 blue ?

Mvh Dan P. :P


Brugeravatar
bennyben
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 229
Tilmeldt: tirs 1. feb 2005 13:04
19
Postnummer: 5400 Bogense
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Bogense

Indlæg af bennyben »

som tidligere nævnt i den anden tråd, er disse armarturer lavet til at have 4 stk t5 rør. 2 i midten og en i hver låge. Jeg vil så ikke afvise at der klemmes flere ind hvis det ikke er standard fatninger der bruges


560 liter akvarie indbygget under trappe - under planlægning.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Tråd lukket - ingen grund til at stille det samme spørgsmål flere steder(har allerede klippet flere emner med dette emne)....

Se tråden her som køre videre ;) http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=1236


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Låst

Tilbage til "Generel saltvandssnak"