"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Brunalger

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Brunalger

Indlæg af Brian »

Hejsa

Jeg kan i perioder få en lille opblomstring af brunalger som lægger sig som et tæppe på mine sten. Ikke at det er meget men jeg vil godt høre hvilke snegle/fisk der evt er gode til sådanne, da jeg så vil overveje at indsætte mod dem på denne måde.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Søharer virker ret glade for de fleste slags alger af den afskygning. Men der er jo adskillige tusinde arter af alger, nogle smager sikkert ikke så godt som andre.

Jeg har små søstjerner, diverse snegle, eremitkrebs og andre småkravl som alle spiser løs af alger.
Jason
Reactions:

Indlæg af Jason »

Jeg har haft to Søharer og de er temlig gode men de døde efter 2-3 mdr ved ikke hvorfor men det gjor de
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Ok takker - har nogle det latinske navn på en sådan søhare ?
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Dem jeg har er, så vidt jeg kan se, Dolabrifera Dolabrifera, men de er vist ikke til at skaffe. Dem man køber er typisk noget større... Jeg ved ikke hvad de hedder, muligvis også Dolabrifera sp. de ligner ihvertfald dem jeg har en hel del, bare noget større.

http://www.seaslugforum.net/doladola.htm

Jeg har set dem hos klovnfisken og vistnok hos akvarieudstyr... måske ved de hvad de hedder?

Hvad er det for nogle alger du har? hvor lange er de, er de trådede eller hvordan? Lyse, mørke, rødlige...? Måske har andre haft de samme slags alger af en eller anden grund.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hejsa

Tak for infoen. De alger jeg får til tider er mørkebrune og vel ca. 1 enkelt mm lange. De er nu slet ikke noget problem da de kommer og går og ikke er der i store mængder overhovedet. Det var bare at hvis der fandtes nogle snegle ell. lign som levede af disse eller lign ville jeg da se om de kunne skaffes.
Men så længe de ikke er et problem går det ;)
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"