"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fjerne uønskede dyr fra akvariet

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Rasp
Reactions:

Fjerne uønskede dyr fra akvariet

Indlæg af Rasp »

Hej hej

Jeg har en del små snegle som har det med at ende i mine pumper og stoppe dem. Den ene af mine cirkulations pumper skal tømmes en gang om ugen for snegle. Ved ikke hvorfor de kan lide den, men det kan de.

Er der en nem måde at fange sådan nogle små nogen. De er ca 5mm.

Jeg har ikke rigtig lyst til at gøre det med håndkraft.

Håber i kan hjælpe.

- Rasmus


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Tror aldrig du slipper af med dem og desuden er det jo nyttedyr !

Der vil altid være æg eller ny helt små som du ikke ser med det blotte øje. Hvilke pumper har du og hvordan er de monteret - måske de kan stoppes før de sidder i pumpen


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Rasp
Reactions:

Indlæg af Rasp »

Det er en Eheim pumpe, der sidder tæt på bunden og pumper vand bag om min sten opsætning. Den er placeret i bunden af mit overløbs kammer. Jeg har ikke en sump, så derfor kan jeg ha den der.

Der sidder toppen af en 1,5L cola flaske på toppen af pumpen, som er fyldt med filtervat. Når jeg skifter vattet, så falder der nogle snegle af som så ryger i pumpen.

Da der ikke er så meget plads, skal jeg have alt op af overløbskammeret for at få pumpen op.

Det er jo kun et problem indtil jeg får skiftet til et andet akvarie med sump og sådan noget.


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Sæt et groft net over toppen af flasken så kommer sneglene aldrig til filtervattet og du kan lige børste evt. snegle der måtte side på nettet væk inden du tager det op - kan det lade sig gøre ??


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Rasp
Reactions:

Indlæg af Rasp »

Jeg havde også tænkt på det, og det er da en mulighed.

Ved ikke lige hvordan jeg skal sætte det fast, vil en elastik afgive noget skadeligt til akvariet ??


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Jeg vil gerne have nogle af dine snegle :) er faktisk lidt misundelig, har mangel på dem...


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Et elastik vil med tiden smuldre væk i saltvand så det dur ikke !


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Carstenh
Reactions:

Indlæg af Carstenh »

Køb nogle gylter, de lever bla. af små snegle
Fx. 6-stribet, gul eller klovnegylte, de er alle nemme og billige.


Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

... det forklarer jo hvorfor jeg ikke har nogen snegle... en sulten seks-stribet gylte. FIn fisk, kan varmt anbefales.


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Har du forresten ingen overløbs kam ?? Min er da ret grov masket og jeg ser næsten aldrig snegle i mit overløb eller sump ??

Og jeg har da ellers en milliard million cerit sp snegle ;)


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Brugeravatar
jakobvillien
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1204
Tilmeldt: tors 24. feb 2005 20:53
19
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af jakobvillien »

Hvis det var til mig, så nej det har jeg ikke. Det var en fejl, men havde helt glemt at tænke på det, og nu er det ligesom lidt for sent. Men jeg har et filter i bunden, så den tager de store dele der ryger ned.


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det var til Rasp ;)


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"