"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

50uS - Er det godt nok?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jon
Reactions:

50uS - Er det godt nok?

Indlæg af Jon »

Mit osmosefilter har stået uden at blive brugt i et halvt år. Da jeg fik det lavede det vand på ca. 20uS og nu er udgangsvandet 50uS. Jeg ved ikke om det kan betale sig at købe ny membran - så skal partikkel og kulfilteret vel også skiftes?
Mvh Jon.


Jon
Reactions:

Indlæg af Jon »

Det er i øvrigt et aquamedic 150 l/dag filter...


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeg har netop rodet med mit også og hvis man kigger priser så skal det være et af de ret dyre anlæg for at det kan svare sig at "reparerer" på det frem for at købe et nyt.
Og ja jeg skulle mene at du også skulle skifte de andre filtre på anlægget, da de jo vist nok faktisk slides endnu hurtigere end selve membranen, især kulfiltret burde man vist nok skifte et par gange om året.

Men du spørger vel egentlig om 50mS er ok og der ved jeg faktisk helt helt hvor grænsen ligger......


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Jon
Reactions:

Indlæg af Jon »

Ok Brian
Jeg tror jeg anskaffer mig et nyt...


Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
19
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Faldt over denne engelske sider der faktisk har filter enheder, membraner og andet godt til noget bedre penge end jeg har set det til i den danske eller tyske handel.

http://www.ro-man.com/


Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

Akvarieudstyr har osmosesanlæg til 850, så kan et vel dårligt betale sig at købe en ny membran


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

tjooo men er det ikke dyrt at få sendt noget derovre fra? prøvede at finde frem til prísen ink. fragt... Men så skulle man godkende købet osv.


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"