"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Blue treasure spa salt for meget næring?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Blue treasure spa salt for meget næring?

Indlæg af Jones »

Hvilket salt bruger du Jesper ?
o_O
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 543
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Blue treasure spa salt for meget næring?

Indlæg af ViggoN »

PederP skrev:
ViggoN skrev:
Ja har læst et par gange, og mener da også jeg var en enig i det. Jeg uddybede bare at det ikke er med sikkerhed at ens alge vækst er til stede pga aminosyren i sig, at der nok at andre faktore som er den primære grund til algerne kommer. Det hele handlede jo sådan set om at finde kilden til denne spicifikke viden. Jeg sætter bare pris på at vide hvor man har sin information fra, istedet for man bare siger det fordi det er noget som man bare ved.

Mht FB
Blander jeg mig udenfor har det ikke, og derfor har jeg nok ikke noget relevant at sige på det område. Andet end hvis man ikke kan LI' tonen på FB eller SF, må man vælge noget helt tredje.

Jeg er ganske tilfreds herinde, man skal bare at tage nogle ting en et gran salt.
Jep, der kan helt sikkert være mange triggere. Men men lige for "de slemme" alger jeg taler om, så hænger det nok oftest sammen med noget organisk. Men det kan komme af bagveje. Roder man i baljen eller værdierne, eller endda nogen gange bare ved nyt udstyr, så kan man få områder hvor kalkalger biofilm osv. går til. Det døde væv er et vækstmedie der kan give lige netop de pest fortrin.
Det kan være uendeligt mange ting der afgør hvorfor, og hvornår, de lige får det godt nok til at indtage baljen.
Det er vel ok info, at man ikke altid kan finde forklaringerne i et N&P testsæt..?

Jeg forstår altså ikke postyret, når din internet søgning bekræfter min fysiske bog? Jeg påstår jo ikke andet end gammel velkendt viden om særlige alger? Men fred være med det. :beer:

Ved heller ikke hvad FB går ud på, i forholdet til alger og næring. Mon han selv ville se et indspark om hvorfor SF er federe, i en uvedkommende diskussion på hans FB, som noget af den ro han selv står for?
Så er den lagt i skuffen, ville sådan set bare gerne vide hvor information var fra og du må meget gerne sende et link eller navn på bogen, så den kan få en gennemlæsning. Man skal jo blive klogere på det lille "økomiljø" som står i stuen.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"