Det skal dog siges at det har taget lidt hårdt på nogle af mine koraller, som har mistet meget af farven, men det kommer jo nok igen

Nå... - Her flere uger efter har Dino ikke været noget problem, men 3-4 uger efter kuren med DinoXal, fik jeg Cyano der bredte sig over hele bundlaget på nogle få dage... - det værste suger jeg væk ved vandskifte og jeg fandt ud af at jeg havde ca. 50ppm i Nitrat, så nu køre jeg Vodka + luftpumpe for at give ilt nok til de ekstra bakterier, da det ikke så ud til at være nok med en Tunze 9005 skummer til mine kun 200L netto vandamddurin skrev:Gæld dig ikke for tidligt, hvis de gør som mine dinofragelater, så kommer de tilbage i løbet af 14dg...
De var osse væk efter3 dage uden lys + 3-4 dage med kun få timers lys...
Nu prøver jeg med DinoXal kur...
Jeg har et 250 liters akvarium med 112 liters sump.Stillhoff skrev:Det er da rart at høre.
Jeg har også gået væk fra biopelletes. Nu har jeg igen rowaphos i reaktore så jeg håber mine cyano forsvinder.
Hvilket set-op har du;
Skummer,
Lys,
kalkreaktor eller balling.
VSV
Koralfoder
Sporestoffer
Akvariestørrelse
Det lyder ikke så rart :S Men det eneste jeg er blevet angrebet af siden cyanoen er en UTROLIG vækst fra kalkalgerne. Det hele er lilla! Selv mit bundlag er lilla.amddurin skrev:Nå... - Her flere uger efter har Dino ikke været noget problem, men 3-4 uger efter kuren med DinoXal, fik jeg Cyano der bredte sig over hele bundlaget på nogle få dage... - det værste suger jeg væk ved vandskifte og jeg fandt ud af at jeg havde ca. 50ppm i Nitrat, så nu køre jeg Vodka + luftpumpe for at give ilt nok til de ekstra bakterier, da det ikke så ud til at være nok med en Tunze 9005 skummer til mine kun 200L netto vandamddurin skrev:Gæld dig ikke for tidligt, hvis de gør som mine dinofragelater, så kommer de tilbage i løbet af 14dg...
De var osse væk efter3 dage uden lys + 3-4 dage med kun få timers lys...
Nu prøver jeg med DinoXal kur...
(Redox tal helt nede på 225 uden luftpumpen på, er dog tæt på at være der nede igen, men har osse sat Vodka op et par gange siden og sætter nu ned igen i håb om at der er nok i 1ml + for at få Redox op igen...)
Håber at det hjælper når nitraten kommer ned...